expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday 5 February 2018

JOM SHOPPING DENGAN #LAZADA !!

Assalamualaikum semua.
Saje nk share dengan korang pengalaman beli barang online dengan #Lazada. Korang suke tak??
Sesetengah orang tak suke beli online kan. Betullah ade kebaikan dan keburukan kan bile kite shopping online. Tapi korang kena la tgk website atau siapa yang korang deal. jgn main beli je. 
Ternyata di #lazada konfirm2 ade warranty. Before proceed korang kena rajin sikit ye. Meh kite share kebaikan ONLINE Shopping.

Bagi sesetengah orang yang berkerja contoh Saya sy memang tak suke bersesak2 dan tak sempat nk pegi survey satu2 kat kedai untuk sesuatu brg.Pada masa sama tanpa perlu keluar daripada rumah atau menempuh kesesakan trafik.Korang juga boleh membeli-belah dari keselesaan rumah anda di computer atau tablet, lebih mudah untuk melakukan perbandingan. Di #Lazada selalu ade diskaun! tu yang best! dan yang paling penting korang boleh membeli-belah pada bila-bila masa Okay!


Yang paling laters saya beli Alpha Living Portable Baby Playpen Bassinet Baby Cot Diaper Changer Toys - Bear(Blue) Maklumlah nk menyambut first baby of coz la over excited!


Mase saya beli RM181.00 shj dari harga RM329. Saya order 23 Jan 18 dan 25 Jan 2018 barang da sampai. yeay mummy happy!



Korang kena rajin tengok promosi/diskaun. Harga akan berbeza tau. Kalau time promosi berbaloi2 murahnya. Tapi kena rajin membaca tau. 



Ni sekarang harga dah RM195. Mummy yang nk beli cepat2 ke link di bawah. Nanti dah jadi harga asal mahal la. Rugi tau. 

Alpha Living Portable Baby Playpen Bassinet Baby Cot Diaper Changer Toys - Bear 


Ni untuk baby pertama saya. Byk saya refer blog2, kawan2 so i decide my own decision. Tapi ini adalah pendapat peribadi saya tau,jangan salah faham  sebab lain orang lain pendapat.Okey sekarang saya nk share kenapa saya beli Playpen berbanding babycot?


Bagi saya,play pen yang saya beli ni sangat berbaloi. Dari segi harga,lepas saya survey sana sini.harga play pen ni agak reasonable.Play pen yang saya beli bawah bajet RM200, berbanding dengan baby cot,harganya agak mahal harga pun ade yang harga Riban riban. ooo tak mampu mak. Tapi ade jugak yang murah tp kena tgk kualiti pulak kan.

Itu pendapat saya dari segi harga. Namun dari segi material,bagi saya play pen lagi sesuai untuk baby sebab materialnya adalah macam kain/net yang lembut Tak keras macam kayu yang digunakan untuk baby cot tu.Andai kata baby terhantuk ,mummy tak risau kan. Memang baby cot ada padding tapi padding tu tak cover keseluruhan baby cot tu.cover dalam separuh jer daripada ketinggian baby cot.

play pen ni dah ada(disertakan) mosquito net siap-siap,so tak yah lagi beli mosquito net dan mosquito stand.Tapi yang saya beli ni tak ade mosquito net. hahahah Korang kena cari yang ade moquito net okay. 

Play pen ni,ada disertakan tray(baby changer) in case kita nak tukar diaper baby. Tray tu  utk baby baring kat atas tu. Praktikal sangat berbanding Baby cot. Features play pen ni kat bahagian tepi tu ada pocket utk kita letak barang,boleh letak diapers baby kat situ. Baby cot  takder benda ni.Kat bahagian tapak tu plak,'one side' ada roda untuk memudahkan kita in case nak angkat/ubah position play pen ni.

Yang besnya bile baby da besar play pen boleh  boleh digunakan atau diubah menjadi tempat bermain kat dalam tu. Tak de la mummy risau. silap2 mummy pun boleh masuk hahahah.

Tapi pendapat masing2 korang pilihlah ikut bajet dan kehendak korang. hahaha
Kalau ikut nk review brg beli kt #Lazada memang byk gile.tp ni nk review yang paling laters beli. okey lazada i love u.


1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 8 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif : arena-domino.net
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete

Thank you for your comment :D