expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday 22 February 2017

BOOKING ONLINE PALING SENANG,MURAH DAN JIMAT GUNA TRAVELOKA!

Assalamualaikum
Hai korang. Lame tak menulis sebab bizi sgt.
 Korang mesti selalu pergi bercuti dan booking hotel kan?

Korang mesti ada lagi yang guna call untuk booking hotel kan? Dapat murah tak? Gov rate? Pada yang biasa booking online semestinya selalu usha banyak booking online kan betul tak?. 

Saya nk share dengan korang, saya memang selalu guna TRAVELOKA. Setakat ni mmg selalu dpt bilik murah, jimat dan berbaloi. Ni die website TRAVELOKA boleh juga download kat playstore korang untuk mobile app. Dengan syarat korang kena lah SIGN UP. 


Ni plak rupanya mobile app.Saya lagi suke guna via mobile. Senang sikit.



Sebelum korang pilih nk ke mana samada flight or hotel korang kena tgk promosi TRAVELOKA yang terkini.Sebab korang kena copy coupon untuk lebih diskaun.

Klik kat PROMOTION.dan akan keluar seperti di bawah. Biasanya akan ada banyak promo.Kena rajin bukak



Lepas tu klik je kt gambar promotion tu. nnti korang pilih samada nk ambik coupon flight or hotel.Tapi kalau ade banyak promotion korang kena baca betul2 term and condition. Kat situ ade tulis tolak berape %. okey :)


Lepas tu COPY coupon code tu ye dan boleh pilih destinasi korang.Ni tutorial nye. Senang je .Jangan risau tau.

Oke nk cerita yang besnya TRAVELOKA ni. Dorang akan send coupon code baru kalau korang da terguna coupon promotion yang korang copy tadi. (Contoh korang belum proceed bayaran tp rase nk tetibe nk tukar hotel lain tapi dah guna coupon code tu.)


Cara bayaran? TRAVELOKA boleh guna credit card dan debit. Ni kalau korang da add details credit card akan auto tolak. kalau credit card ditolak TRAVELOKA akan offer cara pembayaran lain.



Selepas pengesahan bayaran dibuat, TRAVELOKA akan hantar  voucher hotel melalui no telefon (yang didaftarkan), email dan juga boleh check dekat history booking korang. 


Ni antara hotel-hotel yang pernah saya booking,usha dan refund.






Untuk REFUND kena at least 3 day sebelum tarikh. Korang klik manage my booking dan klik refund. Masukkan detail2 yang diperlukan.Nanti pihak TRAVELOKA akan email progress REFUND korang.

kat sini saya nk bagi tips eh. Bila korang da book contoh bilik 1 king bed room korang call trus hotel ckp mmg korang nk katil king. Sebab sebelum ni sy pergi je tak call sy pernah dpt single bed room dengan harga yang kita bayar. Tp harga yang ditawarkan memang tak mengecewakan. murah lol.

ni antara gambar hotel-hotel yang pernah sy guna traveloka. Kebanyakan tak pernah lebih RM150.Paling murah pernah dapat RM78.90 inc breakfast.( Maaf gambar personal semua hilang tinggal beberapa keping je. yang lain sumber google)








aritu sebab terlalu last minute dapat single bed




 ada banyak lagi tapi sory sebab gambar semua hilang. Sama je kalau korang nk book flight. Rajin2 nengok ye. Good luck!

email: ciksaallaluna@gmail.com
ig: saallaluna
** Mane tau dpt more discount dari TRAVELOKA 



No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment :D