expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday 18 June 2015

Ape target korang bulan puasa ni???

Assalamualaikum..
Selamat menjalankan ibadah puasa.. 
Macam tahun2 sebelum ni korang perasan tak seperti menjadi tabiat kite untuk post gambar2 makanan, tpt makanan yang best dan macam2lah.Sedar tak kita gambar2 itu dalam diam mengguris hati orang yang kurang bernasib baik.Kadangkala saya sendiri pun terlupa akan hal tersebut akibat terlalu taksub nak menunjuk nunjuk..Astagfirullahalazim......Insyallah tahun ini akan sentiasa mengingati perkara tersebut dan elak melakukannya..
Dan juga target yang sangat famous iaitu SAYA NAK KURUS sentiasa terpahat di hati.betul tak?(ngaku jela) 
Orang kata kalau nk berjaya kena perlu cuba sedaya upaya walaupun agak payah.. Insyallah we try it first.Tahun ni kami suami isteri sebulat suara setuju dengan beberapa perkara:
Yang pertama: hanya RM10 SEHARI..Agaknya cukup tak?Maklumlah barang2 makanan harga semua dah naik.Kite cuba ye.Berbelanja secara bersederhana.
Mungkin beli Murtabak RM3 + kuih 2 jenis RM4 + Lauk RM3 (utk sahur)

kuih favorite ni..

hahah agak payah tu.tp mmg nk cuba.. Bak kata husband sy air minum ape yg ade kat rumah je.So kalau ade yang nk belanje tu kira bonus puasalahh..hahah
Yang kedua:  NO RICE
Disebabkan kami comel sangat sekarang, dua dua setuju nk diet nasi.moga2 slim skt raya nanti.Tp jangan pulak 1st raya dah makan macam org 5 tahun tak makan.



Yang ketiga: No Ice
Same jugak dengan NO rice. ais memang tak elok untuk kesihatan.Tapi dugaan kuat puasa ni ais la paling penting.so untuk elak minum jgn beli terus.Jgn simpan mineral dlm peti.. order or buat air yang boleh kenyangkan .tp jgn selalu nnti lbh kolestrol plak..


KAMI NK KURUS...

Yang keempat: Insyallah akan cuba ke terawih sepanjang ramadhan kecuali (untuk perempuan la)..
Insyallah semoga Allah bukak pintu hati lembutkan hati untuk melakukan aktiviti keagamaan sepanjang ramadhan.




Setakat ni baru 4 perkara yang telah dibincangkan.haha Yang lain belum lagi terpikir.Korang bace mmg nampak cam senang as kacang je kan.tp nk laksanakan kemain payah tuuu... Jom same2 kite laksanakan bukan pada ramadhan shj dan bulan2 seterusnya.Amin


Salam Ramadhan semua!



#saallaluna

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment :D