expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday 7 January 2020

KEDAI MAKAN BEST KUANTAN-KEMAMAN

Assalamualaikum.

Hai korang. nk sambung cerita dari percutian ke Resort World Kijal. kang tulis panjang-panjang korang bosan pulak nk bace. heheh

Oke lepas da parking kat Zoo kemaman tapi tak jadi masuk. Kami decide nk teruskan perjalanan pulang. Tapi biasalah aku ni macam-macam nk jjcm.


Harini aku nk share 2 tempat makan best. Banyak lagi tp kena satu2.sbba ku mudah lupe nk tulis ape.hahahhhaha

1. Banafsha cafe di Kemaman
Korang boleh visit ig dorang @banafshacafe yang sangat terkenal di Kemaman. Rugilah tak try gais.

(gambar:ig banafsha)
Makanan die lazat-lazat gais. Mesti orang kemaman tau kan.



Kami da banyak kali lepak sini. makanan pun sedap2 gais. g usha ye. Mase first time aku makan burger, lupe la name die.hahah


Time ni datang hujan. ni pic lame gais. 



Actually haritu aku teringin boba milk tea. tapi mase aku sampai jam 12.30pm. 
Boba ade jam 1.30pm. . 

(gambar:ig banafsha)

Ni la yang ku teringin sangat tapi takde rezeki.


 Malas nk tunggu so aku tapau mango shake jela. mango die sedap weh. Korang kena try gais. 
RM6.50 Mango shake

12.30pm kami teruskan perjalanan pulang ke kuantan. Aku minta papa zayne lalu Balok sebab aku nk singgah satu lagi kedai yang famous iaitu MR.Patin House. boleh tgk fb dorang tau. Senang je tepi jalan sblm masuk simpang Dhe Ru Beach Resort.


 Haritu aku order :

Nasi goreng udang galah

set nasi dengan gulai patin tempoyak

ketam telur masin

Nasib ade penukul ajaib ni. 


ayam goreng kunyit dan nasi putih untuk zayne (Tiada gambar)
air tea o ais limau 2
TOTAL: RM57.00


Gais banyak lagi kedai makan best.tunggu update ye.
Tq sudi singgah.

ig saallaluna (suprise delivery)
ig saallymoon
email ciksaallaluna@gmail.com
#KUANTAN
#blogger #foodreview #travelreview


1 comment:

  1. Okay then...

    This might sound really creepy, maybe even a little "out there..."

    WHAT if you could just click "PLAY" to LISTEN to a short, "miracle tone"...

    And suddenly bring MORE MONEY into your LIFE?

    What I'm talking about is thousands... even MILLIONS of DOLLARS!

    Sounds way too EASY? Think something like this is not for real??

    Well then, Let me tell you the news...

    Usually the most significant blessings in life are the easiest to RECEIVE!

    In fact, I will PROVE it to you by allowing you to listen to a real-life "magical money tone" I've synthesized...

    You just click "PLAY" and the money will start coming into your life.. starting pretty much right away..

    CLICK here NOW to experience the magical "Miracle Abundance Tone" - as my gift to you!

    ReplyDelete

Thank you for your comment :D